Vhoď € do e-ZVONČEKA
Vyhľadávanie
Zaujímavosti
Nové články
- Liturgie od 22.04.2024
- Liturgie od 15.04.2024
- Liturgie od 08.04.2024
- Veľkonočné sviatky 2024
- Krížová cesta mestom 2024
- Liturgie od 18.03.2024
- Liturgie od 11.03.2024
- Liturgie od 04.03.2024
- Liturgie od 26.02.2024
- Liturgie od 19.02.2024
- Liturgie 12.02.2024
- Liturgie od 05.02.2024
- Liturgie od 29.01.2024
- Liturgie od 22.01.2024
- Liturgie od 15.01.2023
- Liturgie od 08.01.2024
- Liturgie od 01.01.2024
- Liturgie od 18.12.2023
- Liturgie od 11.12.2023
- Liturgie od 04.12.2023
Meniny
Dnes: Jarmila
Zajtra: Lea
Pozajtra: Anastázia
Prihlásenie
Nanebovstúpenie Pána |
Napísal Majka |
Streda, 13 Máj 2015 09:54 |
Nanebovstúpenie Pána
Na štyridsiaty deň po vzkriesení slávime Vstúpenie Ježiša Krista na nebo – Pánovo Nanebovstúpenie. „Nanebovstúpenie. – Potom ich vyviedol von až k Betánii , zdvihol ruky a požehnal ich. Ako ich žehnal vzdialil sa od nich a vznášal sa do neba. Oni sa mu klaňali a s veľkou radosťou sa vrátili do Jeruzalema. Stále boli v chráme a velebili Boha.“ (Lk 24, 50-53)
Evanjelista Lukáš nám predkladá témy dvoch okruhov duchovných právd, ktoré Ježiš Kristus preberal počas štyridsiatich dní po vzkriesení. Do prvého okruhu zaraďujeme mesiášske predpovede (Lk 24, 44). Je to vlastne o naplnení proroctva (proroctva o príchode Ježiša Krista). Druhým okruhom sú duchovné pravdy (Sk 1,3-4) hovoriace o Božom kráľovstve, no hovorí aj o tom, že učeníkom neprislúcha vedieť o čase, ale splniť poslanie, na ktoré boli povolaní. Poslednými tromi poslaniami, ktoré mali naplniť boli zostať v Jeruzaleme až do zoslania Svätého Ducha (Sk 1,8), čím sa naplní zasľúbenie, druhým je pokrstenie Duchom Svätým (Sk 1,5) a tretím, posledným poslaním je získanie sily od Boha na plnenie svojho poslania, teda ísť a ohlasovať Božie slovo do celého sveta (Sk, 1,7-8). Sv. Tomáš Akvinský hovorí, že vstúpenie na nebo prislúcha Božiemu Synovi, čo do jeho ľudskej prirodzenosti a čo do jeho božskej prirodzenosti je miesto po pravici svojho Otca (nemyslí sa tu pravá strana telesná – fyzická, ale pravá strana preto, že u zvierat je silnejšou, čo znamená, že Syn nie je vedľa Otca vzhľadom k svojej božskej prirodzenosti nižšie, ale rovný, má s Otcom čo do jednoty esencie jeden trón a rovnakú moc. Čo do ľudskej prirodzenosti, sedí po pravici Otca - vyvýšený nad všetko stvorení k dôstojnosti nebeského kráľovstva. To prislúcha len Kristovi.)[1]
Nanebovstúpenie Pána vyznávame aj vo vyznaní viery (je tu aj prísľub o nebeskom kráľovstve): „A vstúpil do neba a sedí po pravici Otca – A zasa príde v sláve súdiť živých i mŕtvych a jeho kráľovstvu nebude konca.“
Nedeľa po zoslaní po sviatku Nanebovstúpenia je nedeľou Otcov prvého ekumenického snemu, ktorý sa konal v Nicei v roku 325 a tu naši Otcovia obhajovali pravdy viery. Prejednávali tieto témy: arianizmus, dátum slávenia Veľkej noci, Milétiova schizma, platnosť krstu heretikov, odpadnutí kresťania. (k.wikipedia.org/wiki/Ekumenický_koncil) Na tomto koncile sa prijalo vyznanie viery, ktoré bolo doplnené na druhom koncile v Carihrade a poznáme ho ako nicejsko-carihradské vyznanie viery. |
Posledná úprava Streda, 13 Máj 2015 10:06 |